Als vereniging richten wij ons op lotgenotencontact, informatievoorziening, belangenbehartiging en het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek. Binnen de patiëntenvereniging zijn zo’n 40 vrijwilligers actief op zowel regionaal als landelijk niveau. Onze vrijwilligers hebben of zelf CRPS of kennen iemand met CRPS vanuit hun naaste omgeving.

Waar kunt u ons bij helpen?

• U kunt ons helpen met het organiseren van bijeenkomsten in het land
  • U kunt onderdeel worden van de Telefonische Hulpdienst om vragen te beantwoorden en informatie te geven aan bellers
  • U kunt lid worden van ons redactieteam
  • U kunt beheerder worden van onze facebookgroep
  • U kunt ons helpen met het bemannen van de beurzen die wij bezoeken
  • U kunt helpen bij het geven van lezingen of presentaties over CRPS

Heeft u CRPS of bent u bekend met CRPS en wilt u graag uw steentje bijdragen door uw tijd en (des) kundigheid te delen met ons dan komen wij graag met u in contact. Voor de meeste taken of functies is het voldoende om een paar keer mee te lopen met ervaren vrijwilligers. Voor sommige functies volgt u een training en bij een enkele functie is (beroeps)ervaring gewenst.

Wat bieden wij u?

U krijgt een mooie vrijwilligersfunctie binnen de vereniging. Dit geeft u de mogelijkheid om uw eigen ervaring in te zetten om anderen met CRPS te helpen. U ontmoet nieuwe mensen en 1 x per jaar hebben wij een gezellig samenzijn met alle vrijwilligers binnen de vereniging. Via PGO-support krijgt u de mogelijkheid om u verder te ontwikkelen door het volgen van cursussen.

Daarnaast krijgt u van ons een reiskostenvergoeding en zorgen wij voor een goede verzekering, een Arbobeleid en een samenwerkingsovereenkomst.

Hieronder ziet u onze openstaande vrijwilligersfuncties